09 June 2010

FAM TAK ADA DUIT

IMPIAN aku untuk melihat kelab gergasi Sepanyol, Real Madrid yang dibimbing jurulatih baru, Jose Mourinho beraksi menentang skuad kebangsaan Malaysia bimbingan K. Rajagobal di Kuala Lumpur tidak kesampaian.

Ini kerana perlawanan sempena jelajah Real ke Asia terpaksa dibatalkan selepas Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) tidak mempunyai dana yang mencukupi untuk menanggung kos perlawanan tersebut yang dikatakan agak tinggi.

Football Asia selaku ejen tempatan kelab tersebut memberitahu, pertemuan dengan FAM bagi membincangkan projek itu telah berlangsung Jumaat lalu.

Sebelum itu, FAM terlebih diberitahu tentang syarat serta jumlah bayaran perlawanan.

“Kos untuk menganjurkan perlawanan ini dianggap sebagai di luar kemampuan kewangan pihak FAM.

“Dengan tempoh waktu yang suntuk untuk mendapatkan wang tajaan sama ada daripada sektor awam atau swasta, FAM dengan berat hati terpaksa menolak peluang untuk mengan jurkan perlawanan tersebut,” kata kenyataan Football Asia semalam.

Pada 26 Mei lalu, Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad memberitahu, pihaknya baru saja menerima pelawaan awal daripada sebuah syarikat penganjuran acara sukan dari Singapura untuk mengadakan perlawanan menentang Real di Kuala Lumpur.

Wajah kecewa penjaga gol Sepanyol, Iker Casillas   

Mengikut perancangan, Real sepatutnya berada di ibu negara antara 14 hingga 21 Ogos depan tetapi dengan perkembangan terbaru semalam, maka tiadalah kelibat Cristiano Ronaldo, Kaka, Gonzalo Higuain, Xabi Alonso, Iker Casillas atau Raul di Kuala Lumpur.
           

No comments:

Post a Comment

Sisi Tersembunyi Allahyarham Datuk Baharom Mahusin

“SEUMUR hidup saya, saya tidak pernah berasa susah seperti ini.” Kata-kata ini masih segar dalam ingatan saya meskipun sudah lebih tiga t...