12 July 2010

SOTONG KURITA BERSARA

TIADA lagi ramalan luar biasa daripada seekor  sotong ‘psikik’ selepas tamat Piala Dunia 2010.

‘Paul’, sotong sensasi yang mula menjadi perhatian dunia selepas semua ramalan melibatkan keputusan perlawanan  antara Jerman menentang Argentina dan final di antara Sepanyol  dan Belanda menjadi kenyataan akan bersara.

Haiwan berkaki lapan yang mengejutkan kaki-kaki judi bola sepak dunia itu akan bersara dan meneruskan tugas asalnya  iaitu mempamerkan ‘tarian gemalainya’ di hadapan pengunjung  khususnya kanak-kanak yang melawatnya di Muzium Hidupan  Laut di Oberhausen, Jerman

Sotong kurita ini turut menerima ancaman bunuh

Jurucakap muzium, Tanja Munzig memberitahu Paul bersara mulai semalam setelah pekerja di muzium tersebut  menghadiahkannya sebuah piala emas menyerupai trofi rasmi  Piala Dunia.

Meskipun piala berkenaan diperbuat daripada hidangan  kepah, Paul seperti tidak mengendahkannya ketika ia di turunkan ke dalam tangki, sekali gus membuktikan bahawa dia  bukan seekor sotong sembarangan yang boleh di pujuk dengan ‘umpan yang bersinar’.

Paul yang berasal dari laut Weymouth mula menjadi perhatian selepas berjaya meramal dengan tepat kejayaan Jerman  ke atas Australia, Ghana, England, Argentina dan Uruguay serta memilih Serbia dan Sepanyol menewaskan negara angkatnya itu.

Bookie Piala Dunia juga dikatakan berang dengan Paul selepas mereka mengalami kerugian hampir setengah juta  kerana ramalannya itu.

No comments:

Post a Comment

Sisi Tersembunyi Allahyarham Datuk Baharom Mahusin

“SEUMUR hidup saya, saya tidak pernah berasa susah seperti ini.” Kata-kata ini masih segar dalam ingatan saya meskipun sudah lebih tiga t...