18 April 2011

CFL 2011: MPK, BHL kekal rentak

MINGGU KE-4

HANYA tinggal dua pasukan, Majlis Perbandaran Klang (MPK) dan Ban Hoe Leong (BHL) masih mengekalkan rekod tanpa kalah selepas berakhir aksi minggu keempat Liga Futsal Korporat (BHL CFL 2011) semalam.

Pada aksi yang berlangsung di Real Sports Arena, Teluk Gadong, Klang itu, MPK kekal menghuni tangga teratas liga setelah berjaya membelasah Kosmo! 12-1.

Biarpun hanya ketinggalan 1-3 pada babak pertama, Kosmo! gagal menyekat kemaraan MPK sepanjang babak kedua.

BHL pula berjaya merampas tangga kedua setelah mencatat kemenangan tipis 3-2 ke atas Real B-21.

Ia bukan saja kekalahan pertama buat Real B-21 malah pasukan yang dibarisi pemain-pemain berusia bawah 21 tahun itu turut jatuh ke tangga ketiga.

Rising Star Vision pula mengekori di tangga keempat setelah berjaya membelasah Jotun 9-1 manakala Petronas di tangga kelima selepas membelasah Ricoh 12-0.

Westport pula mengekalkan kedudukan tangga keenam apabila berjaya mencatat kemenangan kedua dengan menewaskan Inai Kiara 5-2.

Sementara itu, Northport yang tewas semua perlawanan sebelum ini berjaya meraih tiga mata sulung setelah diberi kemenangan percuma 3-0 ke atas SFFLA.

Saingan minggu kelima bakal berlangsung Sabtu ini dengan menyaksikan Kosmo! akan bertemu Ricoh untuk memburu kemenangan kedua setelah tewas tiga perlawanan berturut-turut.

KEPUTUSAN

MPK                12   KOSMO!      1
PETRONAS    12   RICOH          0
BHL                  3    REAL-B21    2
WESTPORT     5   INAI KIARA 2
RISING STAR 9    JOTUN          1
NORTHPORT 3    SFFLA           0

No comments:

Post a Comment

Sisi Tersembunyi Allahyarham Datuk Baharom Mahusin

“SEUMUR hidup saya, saya tidak pernah berasa susah seperti ini.” Kata-kata ini masih segar dalam ingatan saya meskipun sudah lebih tiga t...