03 April 2011

Pasukan futsal Kosmo! kena belasah


MAJLIS Perbandaran Klang (MPK) kekal menghuni tangga teratas Liga Futsal Korporat anjuran Ban Hoe Leong (BHL CFL 2011) selepas mencatat kemenangan kedua semalam.

Pada aksi yang berlangsung di Real Sports Arena, Teluk Gadong, Klang itu, MPK mudah membelasah Jotun 13-1 setelah mereka turut menang perlawanan sulung minggu lalu menewaskan Westport 5-1.

Mengekori MPK di tangga kedua ialah pasukan Real B-21 yang berjaya menundukkan Northport 7-1 semalam setelah mereka menang 4-1 ke atas Petronas minggu lalu.

Satu lagi pasukan yang berjaya mencatat kemenangan kedua berturut-turut ialah BHL yang menewaskan Inai Kiara 6-4 semalam.
 

Westport pula meraih kemenangan pertama dengan menewaskan Ricoh 8-1 manakala Rising Star Vision diberikan kemenangan percuma 3-0 ke atas SFFLA.

Sementara itu, hasrat Kosmo! untuk mencatat kemenangan kedua tidak kesampaian setelah tewas 0-12 kepada Petronas.

Setelah cemerlang menewaskan Jotun 5-2 minggu lalu, Kosmo! tampak pincang dengan ketiadaan beberapa pemain utama yang mengalami kecederaan dan terikat dengan komitmen kerja.

MPK, Real B-21 dan BHL menghuni tiga tangga teratas dengan 6 mata diikuti Petronas, Westport, Inai Kiara, Rising Star Vision, Ricoh dan Kosmo! dengan 3 mata manakala SFFLA, Northport dan Jotun di tiga tangga tercorot tanpa sebarang mata.

Perlawanan ketiga Sabtu depan menyaksikan Kosmo! berdepan tugas berat apabila bakal bertemu Real B-21 pada pukul 1.40 petang.


KEPUTUSAN MINGGU KEDUA BHL CFL 2011

PETRONAS   12   KOSMO!          0
REAL B-21      7   NORTHPORT   1
BHL                 6   INAI KIARA     4
MPK              13   JOTUN              1
WESTPORT    8   RICOH               1
RISING STAR 3   SFFLA               0

No comments:

Post a Comment

Sisi Tersembunyi Allahyarham Datuk Baharom Mahusin

“SEUMUR hidup saya, saya tidak pernah berasa susah seperti ini.” Kata-kata ini masih segar dalam ingatan saya meskipun sudah lebih tiga t...