08 June 2011

Tawaran Kelab Baru...

SEJAK Ahad lalu, kotak fikiran aku telah 'disantak' dengan isu perpindahan 'pemain'. Seorang sahabat aku memberitahu, dua orang rakan sekerja aku (unit berlainan) sedang menimbangkan keputusan untuk berhenti kerja.

Katanya, kedua-dua individu itu sudah mendapat tawaran dari sebuah syarikat lain dan hanya menunggu masa untuk berhijrah ke sana. Sama ada betul atau tidak cerita ini, aku sendiri tidak pasti. Tetapi apa yang boleh aku katakan 'SYABAS' kepada mereka.

Aku tak mahu fikirkan sangat pendedahan di 'pokok ceri' itu kerana bagi aku, itu hak masing-masing. Tetapi bagi aku, banyak perkara yang perlu difikirkan sekiranya kita hendak 'berhijrah' ke tempat lain.

Aku ingatkan cerita itu sudah berakhir dan tidak ada sambungannya. Tetapi ramalan aku langsung tidak benar.

Malam semalam, aku sekali lagi dikejutkan dengan isu 'perpindahan pemain' ini. Tapi kali ini melibatkan rakan seperjuangan aku.Bermula dengan komen di laman sosial Facebook, kami berbincang mengenai tawaran ini.

Segala-galanya bermula dengan kekosongan tempat yang dialami 'rival' kami selepas salah seorang individu (yang tidak kurang hebatnya) meninggalkan syarikat itu. Maka, tercetuslah perbualan ini...

WATAK UTAMA:
"haha, tawaran beraksi di rooftop tu cukup menggoyahkan hati... Akan cuba dipertimbangkan jika terma dan syarat kontraknya menarik..."

WATAK KEDUA:
"saya dah cukup tua untuk menyertai pasukan tuan. biarlah pelayer2 muda yang menyertai pasukan tuan, hehehe"

"aku dah bersara terus dari pentas antarabangsa dan liga domestik. sekarang aku fokus pada karier."

"kalau aku cari team barupun aku akan bealih ke acara lain."

WATAK UTAMA:
"buat pe ko nak fokus pd karier sedangkan kelab sendiri tak menjaga kebajikan pemain?"

"buat pe k***o trus ikat kontrak jangka pjg dgn aku sedangkan aku hanya diletakkan utk memanaskan bangku simpanan selama beberapa musim dah tanpa diberi byk peluang beraksi..." Hehehe...

"wah dah ghupe pegawai promosi..hehe.. Tp aku risau pengurusan kelab n*********n tu akan cuba menaikkan gaji atau menawarkan lanjutan kontrak baru wpun ia umpama mimpi je la...

WATAK KETIGA:
"Tp bila membaca perbualan awal dlm status ni...mcm ada pakatan di blkg tabir la...minta beri penjelasan skit bila balik t**i nanti...hahaha

WATAK UTAMA:
"haha,sume urusniaga akan dijalankan di tanah air.."

No comments:

Post a Comment

Sisi Tersembunyi Allahyarham Datuk Baharom Mahusin

“SEUMUR hidup saya, saya tidak pernah berasa susah seperti ini.” Kata-kata ini masih segar dalam ingatan saya meskipun sudah lebih tiga t...