04 August 2011

Salam Ramadan Al-Mubarak

SUDAH lama aku tak update blog ini. Entak kenapa, sejak akhir-akhir ini keinginan aku untuk mengemaskini blog ini menjadi sedikit pudar. Sebenarnya, banyak perkara yang ingin aku luahkan dan kongsi bersama pembaca dalam blog ini. Entahlah....

Mungkin, catatan ini akan memberi semangat untuk aku kembali aktif menulis dalam blog ini. Ini kerana, selepas ini banyak 'peristiwa' yang akan aku lalui dalam kehidupan seharian

Masalah kerja yang tidak akan 'selesai'. Ditambah dengan 'pemimpin' yang mula menunjukkan sikap dan perwatakan seperti 'diktator'. Kalau dalam cerita Tiga Abdul arahan Allayarham Tan Sri P. Ramlee.

"Eee… itu tidak adil… itu namanya diktator," Abdul Wahib menyanggah kata-kata kakandanya, Abdul Wahab.

Sikap ego dan 'bodoh sombong' pemimpin itu akan berterusan. Mungkin ia akan tamat apabila dia meninggal dunia....

Lepas satu, satu. Ada sahaja idea 'bodoh' yang diperkenalkan. Langsung tidak mengambilkira hati dan perasaan orang lain.

Begitupun, aku tidak mahu menyentuh secara mendalam mengenai 'pemimpin' itu pada catatan kali ini. Cukup sekadar memberi mukadimahnya sahaja. Mungkin pada entry yang lain, isu ini akan dibangkitkan semula.

Sempena bulan yang mulia, Ramadan Al-Mubarak ini aku cuba untuk tidak 'menambah dosa' dengan menyingkap keburukan orang lain. Selagi aku boleh bersabar, aku akan bersabar. Tapi kesabaran itu ada batasnya.

Tambahan pula, sekarang ini mood aku tengah baik. Sejak 29 Julai lalu, aku ambil cuti tahun dan berehat di rumah. Luangkan masa bersama keluarga. Juga luangkan masa untuk menambah ilmu di dada dan beramal ibadat. Moga, semua pekerjaan aku mendapat keberkatan daripada Allah S.W.T. Insyaalah.

Pada 9 hingga 24 Ogos ini, aku akan berlepas ke Shenzhen, China untuk membuat liputan Sukan Universiti Dunia (Universiade) 2011. Lepas itu, aku akan sambung cuti untuk meraikan Hari Raya Aidilfitri.

Jadi, tahun ini aku cipta sejarah tersendiri apabila tidak bekerja (pergi pejabat) sepanjang sebulan pada bulan Ramadan ini.

2 comments:

  1. yes.. akhirnya update gak blog nie..hehe
    sabar je la din.. aku hanya mampu tumpang sedih je.
    tp ok kot... xyah masuk opis spjg ramadan..
    setiap yg tjadi, ada hikmahnya...
    doa org teraniaya kan...hehehe

    ReplyDelete
  2. garang org somban nih..hahahahaa

    ReplyDelete

Sisi Tersembunyi Allahyarham Datuk Baharom Mahusin

“SEUMUR hidup saya, saya tidak pernah berasa susah seperti ini.” Kata-kata ini masih segar dalam ingatan saya meskipun sudah lebih tiga t...