01 November 2011

Wajah Baharu The Black Pearl

SELEPAS beberapa tahun hilang arah dan terumbang-ambing di lautan yang bergelora, kapal The Black Pearl milik kapten Jack Sparrow akhirnya kembali belayar di laluan yang sebenar.

Di bawah kendalian pemangku kapten dan beberapa anak kapal yang baharu, The Black Pearl akan meneruskan legasinya, sekali gus mengekalkan statusnya selaku sebuah kapal yang berprestij. Disegani dan digeruni pihak musuh.

Beberapa perubahan drastik telah dilakukan. Tidak ada yang terkecuali. Sama ada suka atau tidak, semua krew termasuk 'orang-orang kuat' kapten asal perlu akur dengan peraturan yang ditetapkan.

Sekalung tahniah buat pemangku kapten yang dilantik serta merta untuk memikul tugas itu selepas kapten asal terpaksa direhatkan buat sementara waktu kerana mengalami masalah kesihatan. Moga kapten cepat sembut, hahahaha.....

Mungkin tekanan bertali-arus dari dalam dan luar telah menyebabkan kapten asal berada dalam situasi yang sangat tertekan. Kegagalan mengawal perasaan mungkin menjadi punca kesihatannya terjejas.

Kini, semua krew ada tugas masing-masing. Ada peraturan yang perlu diikuti. Tidak boleh buat sesuka hati seperti mana yang dilakukan sebelum ini. Sekarang masa untuk bekerja dengan komitmen 100 peratus.

Status krew semuanya sama. Tidak ada yang senior dan junior. Status seniority yang diagung-agung sebelum ini sudah 'di tong sampahkan'. Mana-mana krew yang gagal berbuat demikian, mereka akan menerima hukuman yang setimpal.

Wajah baharu kapal The Black Pearl, hahahaha.....

No comments:

Post a Comment

Sisi Tersembunyi Allahyarham Datuk Baharom Mahusin

“SEUMUR hidup saya, saya tidak pernah berasa susah seperti ini.” Kata-kata ini masih segar dalam ingatan saya meskipun sudah lebih tiga t...