21 September 2011

Dilanda Tsunami?

SEBENARNYA, aku sudah bosan untuk berbicara mengenai masalah di tempat kerja. Sudah bertahun-tahun aku berdepan masalah yang sama. Seakan-akan tidak ada penghujungnya. Sudah ramai sahabat aku 'mati' memikirkan masalah ini.

Jadi, daripada aku 'menyemakkan' otak aku daripada terus berfikir masalah ini, lebih baik aku berhayal mengenai perkara lain. Lantak koranglah nak jadi apa. Kepada mereka yang makan 'gaji buta' dan lebih banyak bercakap dari bekerja itu, sedar bahawa dunia ini semakin hampir ke penghujungnya.

Bagaimanapun, sejak akhir-akhir ini, angin bertiup semakin kencang. Tsunami bakal melanda. Rombakan besar-besaran dijangka berlaku. Tetapi tak tahulah sama ada di peringkat atasan sahaja atau sampai ke akar umbinya. Sama-sama kita tunggu...

Bagi aku, apa sekalipun yang berlaku, aku tak kisah. Insyaalah, Allah S.W.T akan memelihara kehidupan aku, keluarga aku, kerjaya aku dan karier aku. Cuma, kepada mereka yang merasakan diri mereka 'hebat' dan 'suci', kita tunggu dan lihat.

Bagi sahabat aku dah sudah meninggalkan 'medan peperangan' ini, aku mengucapkan selamat maju jaya buat anda semua. Moga, memperoleh rahmat dan kejayaan.

1 comment:

Sisi Tersembunyi Allahyarham Datuk Baharom Mahusin

“SEUMUR hidup saya, saya tidak pernah berasa susah seperti ini.” Kata-kata ini masih segar dalam ingatan saya meskipun sudah lebih tiga t...