03 October 2011

Wajah-wajah rakan sebaya

PADA 01 Oktober 2010 lalu, aku terlepas peluang untuk bertemu sahabat-sahabat lama ketika bersekolah di Sekolah Rendah Felda Lui Timur pada tahun 1980-an. Meskipun tidak semua yang hadir, aku menganggap ia sebagai satu 'kerugian'.


Berlainan sungguh wajah-wajah mereka. Ada yang seakan-akan sudah 'berusia'. lebih dari ..., hahaha.Kira-kira 30 tahun lalu, mereka merupakan kanak-kanak yang masih 'berhingus' dan teruja untuk mendapatkan ilmu di sekolah rendah.


 Bagaimanapun, selepas tamat darjah enam dan ada yang lebih awal daripada itu, telah membawa haluan masing-masing dalam mengejar cita-cita. Harap-harap, ini bukan pertemuan yang terakhir dan selepas ini pasti ada re-union lagi. Insyaalah...


Dari kiri... Azmi, Awie dan Azzi
Rakan se-rempit aku, Hasrol (kanan)
Azmi (kiri) dan Faizal Majid yang kelihatan sudah berusia, hahaha...
Dari kiri... Rosmawati, Muarizan dan Norlizah

Dari kiri... Saadiah, Rosmawati dan Muarizan

No comments:

Post a Comment

Sisi Tersembunyi Allahyarham Datuk Baharom Mahusin

“SEUMUR hidup saya, saya tidak pernah berasa susah seperti ini.” Kata-kata ini masih segar dalam ingatan saya meskipun sudah lebih tiga t...